MUSIKA

Nork jaso behar ditu “Sampling”-aren sosak?

Sampling-a ardatz duen Criminales del Copyright, Ley y cultura del sampling en la música digital (P. DiCola eta K. McLeod, 2011) liburuaren gaztelaniazko bertsioa plazaratu du Hoja de Lata argitaletxeak; Rosana Herrerok itzuli du liburua gaztelaniara. Musikari elkarteak ondu du ekitaldia.

Liburu hori Bilboko Camara liburu-dendan aurkeztuko da, bihar, irailak 16, 19:30ean. Aurkezpen horretan David Aristegi Kultura Libre elkarteko kidea eta gaztelaniazko bertsioaren sarrera-egileak,  Ainara Legardon musikariak eta Guillermo Royo Noiz agenda kulturaleko arduradunak parte hartuko dute.

Sampling-a norberarena ez den doinu baten zati bat baimenik gabe, edo baimenarekin, erabiltzean datza. Zati hori kantu berri baten oinarri edo konponketa bihur daiteke. AEBetako hip-hop kulturako musikariak izan ziren lehenak horretan, bai eta elektronikako artistak ere. Sampling horrek jabetza intelektualaren gaineko gatazka ekarri zuen, izan ere, artista batzuk exijitu zuten lapurreta horiek ordaintzea, beste batzuek, berriz, ez.

Hala, gatazka horretan buru-belarri sartuta egon ziren hainbat musikariren testigantzek osatzen dute liburua, hala nola, James Brown, Public Enemy, Beastie Boys, Girl Talk, De La Soul, edo Afrika Baambattaa. Kontua da, nork jaso behar dituen sampling horrek eragindako sosak.

Erakutsi gehiago

Antzeko artikuluak

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Back to top button