EUSKARA XEDE

Braillen idazketa-irakurketa ikasteko euskarazko lehen metodoa

Punttuka Haur eta Lehen Hezkuntzako ikasleei zuzendutako irakurketa eta idazketa euskaraz ikasteko metodoa, bai tintaz bai Braillez. Nafarroako Hezkuntza Bereziko Baliabide Zentroko (CREENA) Ikusmen Taldeak egin du.

CREENAko Ikusmen Taldearen helburu nagusia da ikusmen-urritasuna duten ikasleen eskola- eta gizarte-inklusio osoa lortzea. Lan hori ONCErekin batera egiten da, bi erakundeen arteko lankidetza-hitzarmen baten esparruan.

Taldearen eguneroko lanean, euskarazko Braille irakurketa- eta idazketa-metodo berritzaile, inklusibo eta motibatzailerik ez zegoela ikusi zen, eta ONCEk elementu horiek hartu zituen kontuan 2017an BRAITICO (Alfabetizazioko Braille Metodoa eta Irakurle-Idazle Gaitasuna) gaztelaniaz egiteko garaian. Beraz, ikusmen taldea euskarazko material berri bat egiten hasi zen artisau-eran, inongo argitaletxetara jo gabe, berritzailea eta inklusiboa izango zena eta materiala ikaskideekin partekatzeko aukera emango zuena, benetako inklusioa sustatuz eta DUA, Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsalaren oinarri diren printzipioak betez, irudikapen-bitarteko ugari eskaintzen baititu: Bi dimentsioko irudiak sartzea, ikusmen-desgaitasuna duten pertsonen ikusmena eta ukimen aktiboa hobetzeko. Hiru dimentsioko objektuak sartzea, edukia hobeto ulertzeko. Taldeak landutako eta landutako letrekin lotutako bideoekin (bertsoak, olerkiak, abestiak) lotzen diren QR kodeen bidez soinu-edukiak sartzea.

Punttuka tradizioa lotzen duen metodoa da, fonemak bertso, olerki eta abarren bidez aurkezten baititu, gaur egungo teknologiekin, QR kodeen bidez bertsoak eskuratuz.

Beraz, metodo horrek ikusmen-urritasuna duten euskal hiztunei alfabetatzea eta irakurketa-idazketa ikastea errazten die, metodo sekuentziatu, eguneratu eta testuinguru inklusiboetan, eta, azken batean, hezkuntza-inklusioaren beste urrats garrantzitsu bat da.

Erakutsi gehiago

Antzeko artikuluak

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko.